Uncategorized

Running Steam with NVIDIA GPU acceleration inside a container.

Stream Your Favorite Games with NVIDIA GPU Acceleration Inside a Container

I recently stumbled upon a fascinating project that lets you stream Steam games with full NVIDIA GPU acceleration inside a container. The creator of this project, u/ninja-con-gafas, spent hours building a container that works seamlessly with WebRTC streaming for low latency and supports Docker and Podman with out-of-the-box support for NVIDIA GPU.

The project, called Steam on NVIDIA GLX Desktop, is built on top of Selkies and allows you to play games directly in the browser or use Steam Remote Play for a more immersive experience. I was curious about the performance, so I checked out the videos shared by the creator, which demonstrate smooth gameplay and low latency.

How it Works

The container is deployed on a headless openSUSE MicroOS server with impressive specs, including an AMD Ryzen 9 7950X 4.5 GHz 16-Core Processor, 64 GB of DDR5-6000MT/s memory, and an Asus RTX 3060 Dual OC V2 12GB GPU. The creator has shared the test environment details, which gives us an idea of the potential performance of this setup.

What’s interesting is that the creator has made the project available on GitHub, allowing anyone to try it out and provide feedback. This is a great example of the power of open-source projects, where developers can collaborate and improve each other’s work.

Benefits and Potential Use Cases

The ability to stream games with NVIDIA GPU acceleration inside a container has several benefits. For one, it allows for low-latency gaming, which is essential for a smooth gaming experience. It also enables you to play games on devices that may not have the necessary hardware to run them natively, such as older computers or devices with limited graphics capabilities.

Another potential use case is for developers who want to test their games on different hardware configurations without having to set up multiple machines. This can save time and resources, allowing developers to focus on creating great games rather than worrying about the underlying infrastructure.

Additionally, this technology has the potential to enable cloud gaming services that can offer high-quality, low-latency gaming experiences to users without the need for expensive hardware.

Conclusion

In conclusion, the project “Steam on NVIDIA GLX Desktop” is an exciting development that showcases the potential of containerization and GPU acceleration for gaming. The creator’s dedication to sharing their work and encouraging feedback is a great example of the open-source spirit, and I’m excited to see where this project goes from here.

If you’re interested in trying out this project or learning more about it, I encourage you to check out the GitHub repository and the creator’s videos on YouTube. Who knows, you might just discover a new way to enjoy your favorite games!

Przesyłaj swoje ulubione gry z przyspieszeniem NVIDIA GPU wewnątrz kontenera

Niedawno natknąłem się na fascynujący projekt, który pozwala na przesyłanie gier Steam z pełnym przyspieszeniem NVIDIA GPU wewnątrz kontenera. Twórca tego projektu, u/ninja-con-gafas, spędził godziny na budowaniu kontenera, który działa bezproblemowo z przesyłaniem WebRTC o niskiej latencji i obsługuje Docker oraz Podman z obsługą NVIDIA GPU od razu po wyjęciu z pudełka.

Projekt, nazwany Steam na pulpicie NVIDIA GLX, jest zbudowany na podstawie Selkies i pozwala na granie w gry bezpośrednio w przeglądarce lub używanie Steam Remote Play do bardziej immersyjnego doświadczenia. Byłem ciekawy, jak to działa, więc sprawdziłem filmy udostępnione przez twórcę, które pokazują gładkie działanie gier i niską latencję.

Jak to działa

Kontener jest wdrożony na serwerze openSUSE MicroOS bez głowy z imponującymi specyfikacjami, w tym procesorem AMD Ryzen 9 7950X 4,5 GHz 16-rdzeniowym, 64 GB pamięci DDR5-6000MT/s i kartą graficzną Asus RTX 3060 Dual OC V2 12GB. Twórca udostępnił szczegóły środowiska testowego, co daje nam pomysł na potencjalną wydajność tego zestawu.

Co jest interesujące, to fakt, że twórca udostępnił projekt na GitHub, pozwalając każdemu na wypróbowanie go i podzielenie się opinią. To jest wspaniały przykład mocy projektów open-source, gdzie deweloperzy mogą współpracować i poprawiać nawzajem swoją pracę.

Korzyści i potencjalne przypadki użycia

Możliwość przesyłania gier z przyspieszeniem NVIDIA GPU wewnątrz kontenera ma kilka korzyści. Po pierwsze, pozwala na granie z niską latencją, co jest niezbędne do gładkiego doświadczenia gry. Pozwala również na granie w gry na urządzeniach, które mogą nie mieć niezbędnego sprzętu do uruchomienia ich w rodzimym środowisku, takich jak starsze komputery lub urządzenia z ograniczonymi możliwościami graficznymi.

Inny potencjalny przypadek użycia to dla deweloperów, którzy chcą przetestować swoje gry na różnych konfiguracjach sprzętowych bez potrzeby ustawiania wielu maszyn. To może zaoszczędzić czas i zasoby, pozwalając deweloperom skupić się na tworzeniu wspaniałych gier, zamiast martwić się o podstawową infrastrukturę.

Ponadto ta technologia ma potencjał, aby umożliwić usługi gier w chmurze, które mogą oferować wysokiej jakości, niską latencję doświadczenia gry użytkownikom bez potrzeby drogiego sprzętu.

Podsumowanie

Podsumowując, projekt “Steam na pulpicie NVIDIA GLX” to ekscytujący rozwój, który pokazuje potencjał konteneryzacji i przyspieszenia GPU dla gier. Dedykacja twórcy do udostępniania swojej pracy i zachęcania do feedbacku jest wspaniałym przykładem ducha open-source, i jestem emocjonowany, aby zobaczyć, gdzie ten projekt będzie szedł dalej.

Jeśli jesteś zainteresowany wypróbowaniem tego projektu lub dowiedzeniem się więcej o nim, zachęcam do sprawdzenia repozytorium GitHub i filmów twórcy na YouTube. Kto wie, możesz odkryć nowy sposób, aby cieszyć się swoimi ulubionymi grami!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux